Sunday, August 24, 2008

Mogu li biljke pomoći u uspostavljanju laktacije?

Majčino mleko se i dalje smatra nutritivno najboljom hranom za odojče. Studije su pokazale da se preko 15% žena susreće sa problemom nedovoljne produkcije mleka. Nedostatak mleka se javlja usled neadekvatne ishrane majke, stresa ili nemogućnosti bebe da pravilno sisa. Nema sumnje da je ovaj problem upravo bio razlog zbog koga su identifikovane lekovite biljke koje mogu da pomognu u podsticanju laktacije.

Biljke koje podstiču laktaciju su stekle ovu reputaciju kroz vekove korišćenja širom sveta. Swafford studija iz 2000. godine je pokazala da grčka detelina, piskavica, grčko seno, kozji rog, jarčev rog (Trigonella foenum-graecum) sadrži aktivne supstance, saponine, koji značajno deluju na povećanje produkcije mleka kod ispitivanih dojilja. Takođe, grčka detelina je i bogat izvor esencijalnih masnih kiselina.

Ostale biljke korišćene za podsticanje laktacije i povećanje nivoa mleka su kopriva (Urtica dioica i U. urens) koje se mogu aplikovati lokalno, ili pak, konzumirati u vidu čajeva. Ždraljevina (Galega officinalis) se posebno u Evropi često koristi usled svoje sposobnosti da stimuliše protok mleka kod dojilja. Takođe, stručnjaci preporučuju i konzumiranje čajeva ili tečnih tinktura sledećih biljaka: blaženog čkalja (Cnicus benedictus), anisa (Pimpinella anisum), komorača (Foeniculum vulgare), lista maline (Rubus idaeus), biljke alfalfa (Medicago sativa).

Hmelj (Humulus lupulus) je značajan po svojoj sedativnoj aktivnosti, ali i estrogenom efektu na tkivo dojke, kao i ječam (Hordeum vulgare), za koji se smatra da izaziva oslobađanje prolaktina i na taj način stimuliše lučenje mleka.

1 comment:

duca said...

Konacno...
I kod nas nesto kvalitetno....,naime, Ja sam po treci put u drugom stanju... koristila sam za prethodne dve trudnoce i bebe "motherlove" proizvode, ali tako sto sam ih nabavljala iz Amerike uz mnogo muka (sestra moga supruga je farmaceut, zivi tamo, i ona mi ih je preporucila)ali smo se jako mucile dostavljajuci ih ovde (prijatelji, poznanici...molbe, jurnjave po aerodromu i sl.).
Tako da mi je jako drago sto sam se toga resila (a tek njoj!!) i sto konacno regularno mogu da ih nabavim...Meni je licno jako bitno sto nema konzervansa, vestackih supstanci, i parfema...Koristila sam tablete za pospesivanje laktacije (radjala sam carskim rezom i zbog toga mi mleko uvek kasnije nadolazi a nekako je kod mene to bilo traljavo)tako da sam uz njih to regulisala...Bol bradavica je neopisiv...tako da me je kremica za bradavice bukvalno spasila, i u drugoj tudnoci sam imala problema sa hemoroidima i to sam resila sa njihovim proizvodima...eto to e moje iskustvo...Hvala uvoznicima koji imaju sluh i njuh za prave stvari.
Pozdrav, od jos malo pa treci put mame,
Ivane Djenisijevic